LLAs idé- og kunnskapsbank
For journalister, grafikere, teknikere og markedsfolk

Denne siden blir ikke oppdatert etter 31. august 2016.
Du kan fortsatt søke blant de nesten 1800 innleggene i arkivet.

Den nye idébanken finner du her: LLA-idebanken.no.

Viser arkivet for februar, 2016

skit på framsida

Kvinnheringen har fått eit eigarskifte som førebels ser skitbra ut. I same avis som dei kommenterte eigarskiftet i, skulle dei visa fram skit på rasteplassen på Stripo. Dermed låg det an til ei kreativ framside der alle sakene fekk ein felles tekst:

Skiløparane gjekk skitraskt i Fjellhaugen søndag. Det viser seg at spesialrådgivar Kjell Odd Nygård slett ikkje skit i Åkra, men kulturskulen, Vaksenopplæringa, samt rus- og psykiatritenesta, er skitleie av kaoskontoret på Husnes. På rasteplassen på Stripo har fleire funne det for godt å skita i all folkeskikk, og Kvinnheringen har elles vore gjennom noko som ser ut til å vera eit skitbra eigarskifte.

- Det var nok rasteplass-skiten som fekk Tomas til å starta ball- og skitkasting. Så laga Tomas og eg eit knippe titlar, men så ville grafikar Vidar Håland heller ha ein tekst, så då laga eg den ut frå titlane me forkasta, fortel Jonn Karl Sætre.

Følgde korps for bakenfor-reportasje

Randi Kleppe i Bladet Tysnes følgde Tysnes musikklag ein kveld under NM i brass, eit årleg høgdepunkt for korps frå heile landet.

Vanlegvis får Bladet Tysnes tilsendt bilete etter slike tilstellingar, og ringjer rundt etter kommentarar i ettertid. For å få ein annleis reportasje når ho først var til stades, valde Randi å følgja med på alt som gjekk føre seg både før, under og etter konkurransen. Då vart det også mykje meir spanande å skriva saka, fortel ho.

– Eg synest det er utruleg kjekt med slike reportasjar, og skulle gjerne laga endå fleire og meir omfattande reportasjar, men finn ikkje alltid tid til det i den vesle redaksjonen vår.

Såg hjorten i skuggane

Eirik Thue i Sogn Avis tok dette blinkskotet av hjortebukken i rampelyset.

På veg til å nå ei ferge kom Eirik Thue i Sogn Avis over denne hjorten på kyrkjegarden på Tjugum i Balestrand. Han var lett å oppdaga der han sto midt i flomlyset og kasta skuggar på kykjeveggen.

Hjortegjerde langs skoggrensa gjer at hjorten ikkje er noko stort problem på kyrkjegarden på Tjugum. Andre kyrkjegardar er meir plaga av hjort som gjer skadeverk på gravene. Nokon prøvar kjerringråd som pepar og eddik på blomane, men gjerde er nok det mest effektive middelet.

Les saka i Sogn Avis.

Vil nå nye lesarar og annonsørar med nett-tv

Op og Fusaposten satsar sterkare på levande bilete. Dei publiserer no alla videoar på eigen tv-kanal på nett: tv.osogfusa.no.

Os og Fusaposten har også tidlegare hatt videosnuttar på nettsida si. Men som ei relativt ung nettavis med lokal konkurranse har dei sett behovet for å marknadsføra nettavisa. No håpar dei at tv-satsinga skal gje gode synergieffektar på både nett og papir.

– Me får eit meir heilstøypt konsept som vert lettare å marknadsføra. Det legg også press på oss sjølve om meir jamleg produksjon, og eg håpar at me klarer å få eit meir gjenkjenneleg videouttrykk. Dette må visa igjen både som auka annonseinntekter og fleire lesarar av osogfusa.no og papiravisa, meiner redaktør Jostein Halland.

Før dei lanserte tv.osogfusa.no besøkte dei lokale annonsørar og viste fram ein demo. Dei sel annonser i kategoriane sport, kultur og folk, og har lova å ha minst ein til to videoar i kvar kategori kvar veke.

– Neste steg må vera å samkøyra annonsepakkar på dei ulike flatene, seier Jostein Halland.

Avisa har engasjert Ole Reinert Berg-Olsen i ei prosjektstilling ut året. Han har erfaring med video og redigering, og skal læra opp dei tilsette til å klara jobben sjølv når året er omme.

Dei har også kjøpt inn to videokamera, mikrofonar, ei kraftig maskin til å redigera på og redigeringsprogrammet Final Cut.

– Me er veldig ferske og har masse å læra. Me prøver å blinka ut dei mest videovennlege sakene allereie på redaksjonsmøta, og snakkar om kva som trengst av ulike bilete for å klippa saman saka. Dette er ein heilt ny måte å tenkja på. Me synest det er veldig spennande, seier Jostein Halland.

Han synest det kan vera vanskeleg å føreseia kva videoar som får mange sjåarar. Av videoane dei har publisert hittil er det spesielt to som har vorte mykje delt og sett: Videoen om kakebakaren Solveig frå Fusa, og næringssaka om stålbedrifta Johs. Sælen & Sønn AS.

Bygger ungt nettverk med Snapchat

Vol.no bruker Snapchat for å nå ut til unge lesere. Der legger de ut korte oppdateringer og videosnutter fra arrangementer.

Dette har gitt vol.no en mye tettere dialog med ungdommer. De unge leserne sender tips og morsomme hilsener til lokalavisa på Snapchat.

Vol.no har hatt noen stunt for å få folk til å legge dem til på Snapchat. Tidligere har de blant annet loddet ut konsertbilletter til følgere på Snapchat.

På utdanningsmessa oppfordret de ungdommene til å sende bilder og video som viste hva de vil bli når de blir stor.

Med en utskrift av avisas snapkode var det enkelt for folk å legge dem til.

VOL fikk tilsendt en rekke morsomme snapper. Etterpå sydde de disse sammen til en video til nettsida, sammen med noen bilder de hadde tatt selv og lydopptak av et musikkinnslag på messa.

– Jeg brukte 15 minutter på å lage videoen. Jeg fant ikke et redigeringsprogram som lager høydevideo, derfor fikk videoen svarte felt på sidene, sier Sanna Drogset Børstad i Sortlandsavisa/vol.no.

– En utfordring med Snapchat er at det ikke er så lett å lagre videoer. Vi løste det ved å be ungdommene lagre videoene og sende de til oss på e-post, sier Sanna.

Det finnes uoffisielle Snapchat-apper der du kan lagre det du får tilsendt. Men uten skriftlig tillatelse fra Snapchat kan du risikere at kontoen din blir stengt om du bruker slike uoffisielle apper.

En annen mulighet er å koble telefonen til en datamaskin før du spiller av videoen. Det har NRK gjort i arbeidet med #nrkinnafor. De ba søkere på programlederjobben om å sende søknadene på Snapchat.

– Løsningen vår var å koble telefonen til en Mac, åpne QuickTime og gjøre et skjermopptak. Sørg for at både lyd og bilde hentes fra telefonen (du må kanskje godkjenne Mac-en fra telefonen for å få det til), velg opptak og spill av snappene. Avslutt og lagre og vips har du det som en fil på maskina di. Vi hadde problemer med at skjermopptak ikke alltid ble synkronisert, men er stort sett fornøyd med løsningen, forteller Anne Linn Kumano-Ensby i NRK.

Hun minner om at de som har sendt inn snappene må godkjenne det før de publiseres i avisas kanaler.

Det kan være lurt å publisere retningslinjer for konkurranser, emneknagger og andre sammenhenger der dere ønsker å bruke bilder eller video som dere får tilsendt. I retningslinjene bør det stå hvor bildene kan bli publisert, og at de som er avbildet må ha gitt tillatelse til at bildet kan bli brukt. Det bør også stå at folk må ta kontakt om de vil ha fjernet et bilde som er publisert. #nrksommer sine retningslinjer er et godt eksempel.

Snapchat er ikke det letteste mediet å fortelle historier i. Dette er nok ikke stedet for lange analyser og mye tekst, men flere korte videoer eller bilder kan fortelle en lengre historie. Samtidig er det en fantastisk mulighet til å få unge fans.

  • Ta de med bak scenen, ut på reportasjetur, på sportsarrangementer, inn på morgenmøtet – og på kommunestyremøtet
  • Tenk «live»
  • Vær personlig og bruk humor
  • Ta video, gjerne flere etter hverandre
  • Få umiddelbar respons og kommentarer
  • Få bilder og video fra folk som er der det skjer
  • Tegn og skriv på bildene (Gi litt kontekst, lag snakkebobler, bruk filter)

Det kan være lurt å dele de beste Snapchat-oppdateringene dine i flere kanaler – Twitter, Instagram, Facebook, egen nettside – for å vise at du er til stede og få flere følgere.

Hvis du vil vite hvor mange som følger deg på Snapchat, må du telle de selv. Et alternativ er å sjekke antall visninger av historiene når de nærmer seg utløpstiden på 24 timer. Slik kan du få innsikt i hvor mange aktive følgere du har. Noterer du ned tallene kan du følge med på utviklingen over tid. Det kan også være nyttig å følge med på mengden tilbakemeldinger.

PS: Kommer du på LLA-landsmøtet i april? Der kommer også Line Omland Eilevstjønn i Vest-Telemark Blad, for å fortelle om lokalavisas bruk av Snapchat.

Gir spalteplass til engasjert ungdom

Sogn Avis har ei eiga spalte for MOT-ambassadørar dette året. Den første måndagen i kvar månad skriv unge MOT-ambassadørar om tema som engasjerer dei.

– Livet handlar om så mykje meir enn utsjånad, merkeklede, skule og trening. Det er ditt liv, og du må våga å gjera dei tinga du har lyst til og seia kva du meiner, var bodskapet frå dei første MOT-ambassadørane, Anne Hope Skjerven og Nicolina Lunde. Her kan du sjå dei lesa opp spalta si.

MOT er eit førebyggjande og haldningsskapande tiltak som skal bidra til å skapa robust ungdom og eit trygt oppvekstmiljø. Det finst lokale ambassadørar i heile landet. På lokal.mot.no kan du sjekka om det finst ambassadørar i ditt område.

Ekstra merksemd til faste annonsørar

I Grenda vert ein av annonsørane på tenestetorget løfta fram med bilde og bildetekst. Dei betaler ingenting ekstra for bildepresentasjonen, som går på rundgang mellom annonsørane. Grenda har tatt dei fleste bilda, men også fått tilsendt bilde frå nokre av annonsørane.

– Det har vore god tilbakemelding frå annonsørane på dette, og som lesar er det alltid kjekt å sjå ansikta bak logoen og firmaet, forklarer Maylin Kristiansen i Grenda.